Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Zespół Szkół Nr 1 w Stobiernej

Stobierna 357, 36-002 Jasionka

 

Zakres działania

Cele i zadania Zespołu

 Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności:

 Szkoła Podstawowa

1. umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i gimnazjum.

2. przygotowuje uczniów do dalszego kształcenia na poziomie gimnazjum i ponadgimnazjalnym.

3. zachęca uczniów do samokształcenia, umożliwia planowanie i ocenianie wyników samodzielnego uczenia się

4. zapewnia młodzieży możliwość korzystania z technologii informacyjnej i komunikacyjnej na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych poprzez umiejętne korzystanie z księgozbioru biblioteki i Internetu

5. Daje możliwość młodzieży poszerzenia wiedzy i umiejętności związanych, ze zdrowym stylem życia z profilaktyką zaburzeń i patologii społecznej

6. ułatwia uczniom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia poprzez:

  1. spotkania z przedstawicielami i uczniami szkół średnich lub wyższego cyklu kształcenia
  2. wycieczki do zakładów pracy
  3. projekcje filmów oświatowych
  4. doradztwo zawodowe
  5. współpracę z poradnią psychologiczno - pedagogiczną i poradnią medycyny szkolnej
  6. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.

7. kształtuje postawy moralne i społeczne umożliwiające akceptację i funkcjonowanie wychowanków w środowisku pozaszkolnym

8. organizuje środowisko wychowawcze sprzyjające pełni rozwoju umysłowego dzieci i uczniów oraz realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie o systemie oświaty

9. uczy zasad współżycia w grupie rówieśniczej, współdziałania i współodpowiedzialności za drugą osobę, szkołę i jej wyposażenie

10. Upowszechnia wiedzę ekologiczną oraz kształtuje właściwe postawy wobec problemów ochrony środowiska poprzez:

  1. konkursy ekologiczne
  2. wycieczki połączone z porządkowaniem otoczenia
  3. apele i gazetki tematyczne
  4. działania praktyczne
  5. realizację proekologicznych programów

11. przygotowuje uczniów do kulturalnego spędzania wolnego czasu poprzez udział w różnych formach zajęć rekreacyjno-sportowych, rozrywkowych, kół zainteresowań, zajęć poznawczych, współpracę z placówkami upowszechniania kultury

12. zapewnia dostosowanie treści, metod i form organizacyjnych nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów

13.udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i zdrowotnej w formie:

  1. specjalnych form pracy dydaktycznej i wychowawczej
  2. indywidualnego doradztwa nauczycieli
  3. konsultacji w poradni psychologiczno – pedagogicznej
  4. kwalifikacji do zajęć specjalistycznych

14    tworzy warunki do uaktywnienia rozwoju zainteresowań i uzdolnień wychowanków poprzez:

  1. udział w zajęciach kół zainteresowań oraz organizacjach działających na terenie Zespołu
  2. udział w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych, przeglądach zespołów
  3. eksponowanie wytworów działalności  wychowanków (prace plastyczne, techniczne, literackie i inne)
  4. realizację indywidualnych programów i indywidualnego toku nauczania.

15.  umożliwia indywidualizację podejścia pedagogicznego i opiekuńczego zgodnie z potrzebami, zwłaszcza do:

uczniów klas I - III poprzez:

  1. opiekę w czasie wydawania i spożywania posiłków
  2. opiekę w czasie oczekiwania na zajęcia i przed odejściem do domu
  3. wyprowadzania do szatni i pomoc przy ubieraniu

uczniów z zaburzeniami rozwojowymi, uszkodzeniami narządów ruchu, słuchu i wzroku:

  1. organizacja zespołów kompensacyjnych
  2. współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, lekarzem, higienistką
  3. organizacja zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej,
  4. kierowanie do poradni specjalistycznych i respektowanie wskazań lekarskich

uczniów mających trudności w nauce:

  1. konsultację w poradni psychologiczno – pedagogicznej
  2. organizacja zajęć redukcyjnych, wyrównawczych
  3. pomoc dydaktyczna nauczycieli
  4. ścisła współpraca z rodzicami uczniów zaniedbanych środowiskowo, z rodzin wielodzietnych, źle sytuowanych, sierot
  5. wywiady środowiskowe
  6. poznanie warunków domowych dziecka
  7. udzielanie pomocy doraźnej
  8. składanie wniosków do właściwych instytucji

16.  zapewniania dzieciom i młodzieży poszanowanie ich godności osobistej, wolności światopoglądowej i wyznaniowej

17. umożliwia podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej poprzez:

  1. udział w obrzędach i tradycjach lokalnych
  2. kultywowanie rocznic narodowych i historii szkoły
  3. poszanowanie przeszłości narodu i miejscowości
  4. poszanowanie symboli narodowych i religijnych
  5. poznawanie dziedzictwa kulturowego narodu
  6. udział w lekcjach religii zgodnie z wyznaniem w oparciu o zasady tolerancji i wolności

18.  zapewnia bezpieczeństwo w czasie pobytu na terenie Zespołu

19. umożliwia uczniom realizację obowiązku szkolnego

20.  upowszechnia kulturę pedagogiczną wśród rodziców poprzez:

  1. zindywidualizowane formy poradnictwa wychowawczego (rozmowy, udział rodziców w zajęciach i imprezach szkolnych, wspólne wycieczki)
  2. spotkania ze specjalistami z dziedziny psychologii , medycyny
  3. listy do rodziców

21. informuje rodziców i opiekunów wychowanków o osiągnięciach dydaktycznych, o niepowodzeniach szkolnych, ich zachowaniu, postawach, wskazywanie drogi i sposobów pomocy  w nauce. Za udostępnienie tych informacji za pomocą e-dziennika nie mogą być pobierane opłaty

22.organizuje działalność opiekuńczą nad wychowankami  przebywającymi w Zespole

23.nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne, wychowawcze i pozalekcyjne ponoszą odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w czasie przewidzianym na w/w zajęcia

24.w czasie przerw międzylekcyjnych, przed i po zakończeniu zajęć nauczyciele pełnią dyżury na każdej kondygnacji budynku i na patio zgodnie z opracowanym planem dyżurów

25.w czasie dyżuru nauczyciel przebywa w wyznaczonym rejonie, odpowiada za zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich uczniów przebywających na tym terenie, zapobiega niebezpiecznym zabawom i zachowaniom.

Przedszkole

– poprzez nauczanie i wychowanie przedszkolne wspomaga indywidualny rozwój dziecka, sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb
– umożliwia indywidualizację podejścia pedagogicznego i opiekuńczego, zgodnie z potrzebami poprzez opiekę w czasie wydawania  i spożywania posiłków
– współpracuje z poradnią psychologiczno – pedagogiczną
– pomaga dzieciom zaniedbanym środowiskowo, z rodzin wielodzietnych, źle sytuowanych, sierotom
– zapewnia bezpieczeństwo w czasie pobytu dziecka w przedszkolu
– wychowanek przedszkola może być przyprowadzany i odbierany z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub uprawnioną przez nich osobę zapewniającą bezpieczeństwo dziecku
– współdziała z rodziną, pomagając jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu jej do nauki szkolnej
-  organizuje zajęcia dodatkowe z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci

Informacje

Liczba wyświetleń: 483
Utworzono dnia: 19.06.2021

Historia publikacji

  • 24.02.2023 13:00, Administrator
    Edycja strony: Zakres działania
  • 24.02.2023 13:00, Administrator
    Edycja strony: Zakres działania
  • 24.02.2023 12:59, Administrator
    Edycja strony: Zakres działania